Pytania i odpowiedzi

REJESTRACJA DO UBEZPIECZENIA

 

  1. W jaki sposób wpisać dwóch pracowników Politechniki (małżonków) w pakiet partnerski?

ODP: Można zgłosić obu pracowników na jednym wniosku, lub każdego osobno.

Nie ma to znaczenia, gdyż cena za pracownika w pakiecie partnerskim oraz indywidualnie jest taka sama.

  1. Kiedy i na jakich zasadach mogę zmienić wybrany pakiet?
    ODP:

a) na pakiet niższy niż zgłoszony można przejść dopiero po upływie 12 miesięcy od przystąpienia

b) na pakiet wyższy (np. ze Standard na Premium) można przejść w dowolnym momencie trwania ubezpieczenia – od 1 dnia kolejnego miesiąca

  1. Czy do pakietu rodzinnego lub partnerskiego pracownik Politechniki może dopisać swojego rodzica (matkę/ojca)?

ODP: Niestety nie mamy w umowie pakietu Senior, więc do opcji rodzinnej/partnerskiej, pracownik Politechniki może dopisać jedynie małżonka, partnera i/lub dzieci.

 

 

ZAKRES BADAŃ W PAKIETACH

  1. Czy w pakiecie Standard nie powinny być w tabelce umieszczone testy z krwi (w pozycji testy alergologiczne) bo są one w wersji Classic, a standard nie?

 

ODP: Testy alergologiczne to jest to samo co testy alergiczne. Tak jak zostało zauważone przy testach alergologicznych w wariancie Classic nie ma tego świadczenia natomiast przy pozycji testy alergiczne już te świadczenie jest dostępne.

Testy alergiczne zostały dla Państwa specjalnie dodane na naszą prośbę i już operator medyczny nie mógł dokonać zmiany w ulotce w związku z powyższym dodał jeszcze jedną rubryczkę w ulotce o nazwie „testy alergiczne” i w niej  zaznaczył, że  usługa już jest dostępna  w pakiecie classic. Operator w taki sposób zaznacza w ulotce zmianę zakresu jaki został dodany.

 

  1. Mam pytanie odnośnie zabiegów stomatologicznych – czy w pakiecie premium realizowane są wizyty profilaktyki zachowawczej, czy jedynie obejmuje ono profilaktykę doraźną?

 

ODP: Pakiet premium posiada elementy profilaktyki stomatologicznej oraz pomoc doraźną – szczegóły zawarte są na stronach 22-23.

TUTAJ można pobrać całość zestawienia badań zawartych w pakiecie Premium.

  1. Czy jak w pakiecie są wymienione szczepienia np. tężec czy odkleszczowe zapalenie itp. to za darmo jest tylko szczepienie czy  szczepienie razem ze szczepionką?

 

ODP: Zarówno koszt szczepionek, jak i ich wykonanie zostały wliczone w cenę pakietu co oznacza, że pracownik za nic dodatkowo nie płaci.

 

  1. Jaki jest zakres badań stomatologicznych w pakiecie Classic?

ODP: W pakiecie Classic brak jest usług stomatologicznych – obowiązuje jedynie zniżka 15% na wszystkie usługi.

 

  1. Jakie testy alergiczne z krwi można wykonać w ramach pakietów?

ODP: W centrach medycznych Enel-med. wykonywane są testy alergiczne z krwi – w szczególności:

a) Panel oddechowy: oznaczenie w surowicy krwi przeciwciał klasy IgE specyficznych w stosunku do 21 alergenów oddechowych, w tym pyłków roślin, bylicy, żyta, pyłków drzew (brzoza, leszczyna, olcha) naskórka psa oraz kota

b) Panel pokarmowy – oznaczenie w surowicy krwi przeciwciał klasy IgE specyficznych w stosunku do 21 alergenów pokarmowych, w tym białka i żółtka jaja kurzego, orzechów ziemnych i laskowych, jabłek, kiwi, pomidorów, selera, kraba oraz dorsza

 

REFUNDACJA – SWOBODA LECZENIA

  1. Jakie usługi medyczne możliwe są do rozliczenia w ramach Swobody Leczenia?

ODP: refundacja obejmuje jedynie usługi zawarte w danym pakiecie (zwrot do 70% wartości faktury).

  1. Na kogo powinna zostać wystawiona faktura za usługę medyczną wykonaną poza placówkami Enel-med., jeśli miałaby zostać rozliczona w ramach Swobody Leczenia?
    ODP:
    a) Najlepiej gdyby była wystawiona na pacjenta (musi zawierać imię, nazwisko, numer PESEL oraz dane adresowe) –wtedy dokumenty wystarczy wysłać skanem na wskazany w instrukcji refundacji adresb) Faktura może być wystawiona również na Enel-med., jednak wtedy wymagane jest wysłanie oryginałów dokumentów pocztą do Warszawy, bezpośrednio do operatora (pracownik dopilnowuje tej wysyłki samodzielnie)

 

TUTAJ można pobrać dokładną instrukcję REFUNDACJI w ramach Swobody Leczenia.

oraz WNIOSEK o refundację

  1. W instrukcji dotyczącej refundacji, widnieje informacja, że zwrot 70% wartości faktury nie dotyczy wizyt w indywidualnych praktykach lekarskich. Co kryje się pod „placówki medyczne rozumiane jako jednostki organizacyjne itd”

 

ODP: Niestety nie ma jednego schematu/systemu, który umożliwiałby nam 0:1 ocenę czy jest to indywidualna praktyka lekarska. Szukamy formy działalności w internetowym KRS, chyba że fv jednoznacznie wskazuje na IPL tj. na fakturze jest wpisane INDYWIDUALNA PRAKRYKA LEKARSKA „JANUSZ NOWAK”. Generalnie powinna być wskazana na fakturze nazwa placówki medycznej.

Zachęcamy jednak by wysłać dokumenty do oceny i rozliczenia – w przypadku odrzucenia wniosku, zostanie wskazany powód.

 

 

REZYGNACJA Z PAKIETU, ZMIANA PAKIETU NA WYŻSZY

  1. Czy po upływie 12 miesięcy przewidzianych w programie, występuje jakiś okres wypowiedzenia?

ODP: Pracownik w opiece musi być 12 miesięcy a potem może w każdym czy to w  13, 14, 15 (itd.) miesiącu zrezygnować a abonamentu.

 

  1. Chciałbym zmienić pakiet na wyższy. Od 1 października, a jest wrzesień. Czy mogę rezerwować wizytę z wyższego pakietu na październik i na nią poczekać?

 

ODP: Dopiero jak 1.10 pakiet zostanie przełączony na wyższy, to  wtedy można rezerwować wizyty w ramach wyższego abonamentu, na ten konkretny miesiąc – wynika to z tego, że jeśli jakiejś usługi nie ma w pakiecie to w Enel-Med  pokazuje się jako odpłatna wizyta i nie ma możliwości skorzystania z niej bezpłatnie do momentu kiedy zaczyta się nowy pakiet.

 

UMAWIANIE WIZYT

 

  1. Czy na badania laboratoryjne można się umawiać bez skierowania? Czy jednak najpierw wymagana jest wizyta u lekarza w ramach pakietu?

 

ODP: Na badania laboratoryjne wymagane jest skierowanie, Enel-Med honoruje również skierowania z zewnątrz więc może być ono spoza sieci Enel-Med.

Wyjątkiem są badania profilaktyczne – dodatkowo w ramach każdego pakietu pacjent ma możliwość wykonania raz w roku bez skierowania od lekarza podstawowych badań laboratoryjnych w oddziałach własnych enel-med takich jak:

  • glukoza badanie na czczo
  • cholesterol całkowity
  • badanie ogólne moczu
  • morfologia z rozmazem automatycznym.

 

  1. W jaki sposób można rejestrować się na wizyty?

 

Do rejestracji najważniejszy jest numer PESEL.

a) można zarejestrować konto na portalu pacjenta pod linkiem https://online.enel.pl/Account/Register/

b) można ściągnąć aplikację mobilną (w sklepie Play i Appstore)

c) można rejestrować się na wizyty (osobiście lub telefonicznie) bezpośrednio w placówkach https://enel.pl/znajdz-placowke/-/wroclaw/

 

  1. Czy wizyty lekarskie są limitowane? Mam najbardziej rozszerzony pakiet. Zarejestrowałam się online do pięciu specjalistów w bieżącym miesiącu i chciałam zarezerwować jeszcze kolejną wizytę do innego specjalisty w kolejnym miesiącu. W konsekwencji otrzymałam informację, że limit wizyt został przekroczony i można zarezerwować tylko 5.

 

ODP: Limit 5 wizyt w systemie on-line jest zabezpieczeniem systemowym – spowodowane jest to tym, że Pacjenci rezerwowali masowo wizyty w systemie on-line, których nie odwoływali i nie stawiali się na nich – po odbyciu jednej z 5 wizyt będzie można umówić kolejną.

Można również ewentualnie umówić kolejną wizytę przez Call Center.

 

STANDARDY DOSTĘPNOŚCI

1. Czy standardy dostępności dotyczą wszystkich możliwych specjalizacji?

ODP: zakres wizyt u specjalistów oraz czas oczekiwania widoczny jest w tabeli poniżej.

WAŻNE!

Wskazane poniżej terminy dotyczą konsultacji w ramach wybranych specjalizacji lekarskich, a nie konsultacji u imiennie wskazanego lekarza specjalisty czy też preferowanej placówki enel-med lub godziny.

Umawianie się na wizyty lekarskie poprzez aplikację mobilną nie uwzględnia gwarancji standardów dostępności.

Standardy dostępności dotyczą wizyt lekarskich dla dorosłych. W przypadku specjalistów dziecięcych standard dostępności nie obowiązuje.

WIZYTY DOMOWE

1. W pakietach Standard oraz Premium dostępne są wizyty domowe. Czy lekarz dojedzie w każde wskazane miejsce zamieszkania chorego?

Domowe wizyty lekarza internisty, pediatry lub lekarza medycyny rodzinnej realizowane ze wskazań medycznych, zapewniają pomoc lekarską w miejscu zachorowania osoby dorosłej lub dziecka. Wizyty domowe zapewniamy na obszarze 30 km od Centrum Warszawy i 25 km od Centrum Gdańska, Gdyni, Łodzi, Katowic, Krakowa, Poznania i Wrocławia.

W innych miastach Polski, wizyty domowe odbywają się w granicach administracyjnych miasta, w którym pacjenci są zgłoszeni do stałej opieki medycznej. Tryb zamawiania i realizacji wizyt jest zgodny z zasadami obsługi obowiązującymi w lokalnych placówkach medycznych.